maneater

Alla inlägg under juni 2013

Av Sara Beermann - 6 juni 2013 23:49

Har tittat igenom bloggen nu och jag blir lite lätt illamående när jag ser hur smal och hemsk hon såg ut. Minns hur ont hon såg ut att ha också :( Nu när det är över ångrar jag inte en sekund för den glädjen och rörelsefriheten hon har bara efter 3 månader är otrolig!

Glömmer nästan bort att det inte var så längesen hon haltade omkring på två friska ben och två dåliga :( Jag har varit på återbesök där dom röntgade henne och då var det nästan helt.läkt ca 8 veckor efter OP. Hon går lös hela tiden nu, jag stretchar sällan bara vid längre promenader. Kan gå ca 1 h powerwalk nu! Masserar lite då och då för att det är skönt.och mysigt ;) Hon leker med leksaker, inte med andra hundar än. Dessutom har hon börjat simma i sjön utan flytväst!! Sååå tuff är hon ;)

På Söndag 9/6 så ska vi på MH med två av hennes syskon plus lite andra Dogos :) hon är uppe i startvikt nu också, 48,8 kg! Undrar om det är det hon slutar på :) 4/7 så ska jag in på sista kollen av knäna. Men till våren tänkte jag röntga om armbågarna för att se om de har försämrats av påfrestningarna av operationen. Om hon inte visar tecken på det innan för då röntgar jag då givetvis. Jag skulle rekommendera denna operation till alla! Ge hunden en chans att visa om den vill bli frisk, jag blev avrådd av flera men jag skulle aldrig säga nej till operation om återställnings chansen är så stor och hon kan leva ett fullgott liv <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards