maneater

Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Massage, akupunktur och hälta!

Av Sara Beermann - 24 mars 2013 19:14

Nu har hon äntligen börjat stödja på benet IGEN efter att ha varit blockhalt i 4 dagar ca, vi fick boka en "akuttid" för hon var halt i 2 dygn och stödde inte alls på den nyligen opererade benet. Jag var såklart orolig att något hade hänt med benet. Vetten ville ta in oss direkt, så vi åkte dit och tempade - normalt, han kände och böjde på benet och var nöjd men vi ville röntga för säkerhets skull. Utan lungnade så fixade hon det galant att ligga still och bli flyttad omkring på bordet <3 Duktig tjej! Jörgen tyckte allt såg jättefint ut, så han ville sätta in mer Antibiotika för det var sårvätska i knäet som kunde göra att det ömmade så hon inte ville stödja på det. Vi skulle utvärdera efter helgen om hon inte blev bättre så ska vi gå in och dränera.


Har även bokat en helkroppsmassage tid åt henne, så vi ska iväg på den 1 April. Det tror jag hon kommer gilla rejält! :) Akupunktur ska vi på nu på Tisdag, det är ingen favorit men det gör gott för henne :) 


Snön smälter mer och mer i skogen så om nån vecka tror jag vi kan börja lägga viltspår igen! Längtar!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Beermann - 6 juni 2013 23:49

Har tittat igenom bloggen nu och jag blir lite lätt illamående när jag ser hur smal och hemsk hon såg ut. Minns hur ont hon såg ut att ha också :( Nu när det är över ångrar jag inte en sekund för den glädjen och rörelsefriheten hon har bara efter 3 m...

Av Sara Beermann - 26 april 2013 10:49

Igår åkte jag ut i skogen vid halv tio och la årets första spår. Det blev långt och i jobbig terräng för att se vad hon gick för den lilla bruden :) Hon visste direkt vad det var som väntade så hon började bra men fick starta om 7 (!!!) gånger för ho...

Av Sara Beermann - 17 april 2013 21:43


Nu är hon förhoppningsvis slutknarkad min lilla vovve =) Vi får se om hon stelnar till eller blir svullen, men imorse fick hon preliminärt den sista tabletten :) Hon var och simmade igår och sen har jag börjat ha henne i flexikoppel för att hon ska k...

Av Sara Beermann - 8 april 2013 15:49

Idag var vi på ett återbesök. Hon vägde nu 47 kg!! Wohoo! Så de går åt rätt håll. Han kände och böjde och vi fick skritta fram och tillbaka , det såg bra ut men hon var lite stel i reaktionerna. Som var normalt. Jag var även på massage med henne förr...

Av Sara Beermann - 26 mars 2013 20:01


  Det gick väldigt bra på akupunkturen idag, hon var glad att komma dit och var inte alls så orolig som hon var sist. Visst märks det att det är några punkter i länden som är ömma, men det är ju inte heller konstigt när hon går annorlunda med baken ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards