maneater

Alla inlägg under februari 2013

Av Sara Beermann - 21 februari 2013 16:21

11 Mars blir den sista operationen, känns gött att få de gjort! <3 Hon får sova kvar där denna gången med så hon får lite extra smärtstillande :)

Av Sara Beermann - 19 februari 2013 16:01

Igår var en bra dag! Vi var på återbesök på Solstaden, det har redan gått 4 veckor! Allt såg bra ut och vi röntgade för att se hur det såg ut och Jörgen blev jättenöjd för det var nästan helt läkt! Han trodde även att hon kommer kunna göra allt precis som en "frisk" hund, utan begränsningar!! :D Så om 2-3 veckor ska vi operera höger knä, de skulle även ringa mig om det dök upp nån tid tidigare än den vi bokar. Så jag kände hur gött det är att det har gått bra, då är det bara att hoppas att det går lika snabbt med nästa. 45,5 kg väger hon nu så lite mer än förra veckan. Jag är jätteglad att hon är så duktig och snäll min tjej <3 Hon var lite busig för en vecka sen och skutta runt i snön vilket resulterade i att hon blev blockhalt på högerbenet istället, men de var inget att stressa upp sig för utan bara ta de lite lugnare.

Nu när jag börjar bli frisk ska vi boka simtid igen :) Längtar till våren och sommaren då allt detta är värt det när hon springer lös i skogen!

Av Sara Beermann - 8 februari 2013 10:26

Nu är jag lite sen med updaten men i Onsdags 6/2 var vi på Urre-Burr hundsim. Först när vi kom dit så gick jag en kisstur utanför så hon fick känna av vad det var för ställe.

När vi kom in hälsade föreståndaren på Desoto och hon fick gå lös och kolla läget medan jag fyller i folder angående mig, desoto och skadan. Sen skulle Pernilla känna igenom Desoto så hon var OK att simma. Lite stel mellan skulderbladen men annars fick hon beröm över hur lugn och snäll hon var, "detta gör ni ofta" fick vi som kommentar. Jag fick visa hur jag stretchade och hin kom med några hjälpande kommentarer på hur de kunde göras bättre.

Nu fick vi klartecken och gick in i rummet där bassängen stod, den största flytvästen passade bra och hon gick upp på rampen utan att tveka, men sen blev de läskigt när hon skulle balansera på kanten. Vi kastade i en leksak så hon skulle se att de var vatten och inte en avgrund. Dock utan värre protester så doppa hon i rumpan, sen fick hon doppa hela kroppen och simma några tag. Sen gjorde vi om allt så att hon lärde sig var man gick upp och jag fick locka på henne till höger och vänster så hon fick se att de inte var någon fara. Sammanlagt simmade hon ca 3 min.
Tre gånger ska vi gå på läroperiod eller hur man ska kalla det, så hon blir van rampen och jag kan göra det själv :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards