maneater

Direktlänk till inlägg 8 februari 2013

första simmet!

Av Sara Beermann - 8 februari 2013 10:26

Nu är jag lite sen med updaten men i Onsdags 6/2 var vi på Urre-Burr hundsim. Först när vi kom dit så gick jag en kisstur utanför så hon fick känna av vad det var för ställe.

När vi kom in hälsade föreståndaren på Desoto och hon fick gå lös och kolla läget medan jag fyller i folder angående mig, desoto och skadan. Sen skulle Pernilla känna igenom Desoto så hon var OK att simma. Lite stel mellan skulderbladen men annars fick hon beröm över hur lugn och snäll hon var, "detta gör ni ofta" fick vi som kommentar. Jag fick visa hur jag stretchade och hin kom med några hjälpande kommentarer på hur de kunde göras bättre.

Nu fick vi klartecken och gick in i rummet där bassängen stod, den största flytvästen passade bra och hon gick upp på rampen utan att tveka, men sen blev de läskigt när hon skulle balansera på kanten. Vi kastade i en leksak så hon skulle se att de var vatten och inte en avgrund. Dock utan värre protester så doppa hon i rumpan, sen fick hon doppa hela kroppen och simma några tag. Sen gjorde vi om allt så att hon lärde sig var man gick upp och jag fick locka på henne till höger och vänster så hon fick se att de inte var någon fara. Sammanlagt simmade hon ca 3 min.
Tre gånger ska vi gå på läroperiod eller hur man ska kalla det, så hon blir van rampen och jag kan göra det själv :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Beermann - 6 juni 2013 23:49

Har tittat igenom bloggen nu och jag blir lite lätt illamående när jag ser hur smal och hemsk hon såg ut. Minns hur ont hon såg ut att ha också :( Nu när det är över ångrar jag inte en sekund för den glädjen och rörelsefriheten hon har bara efter 3 m...

Av Sara Beermann - 26 april 2013 10:49

Igår åkte jag ut i skogen vid halv tio och la årets första spår. Det blev långt och i jobbig terräng för att se vad hon gick för den lilla bruden :) Hon visste direkt vad det var som väntade så hon började bra men fick starta om 7 (!!!) gånger för ho...

Av Sara Beermann - 17 april 2013 21:43


Nu är hon förhoppningsvis slutknarkad min lilla vovve =) Vi får se om hon stelnar till eller blir svullen, men imorse fick hon preliminärt den sista tabletten :) Hon var och simmade igår och sen har jag börjat ha henne i flexikoppel för att hon ska k...

Av Sara Beermann - 8 april 2013 15:49

Idag var vi på ett återbesök. Hon vägde nu 47 kg!! Wohoo! Så de går åt rätt håll. Han kände och böjde och vi fick skritta fram och tillbaka , det såg bra ut men hon var lite stel i reaktionerna. Som var normalt. Jag var även på massage med henne förr...

Av Sara Beermann - 26 mars 2013 20:01


  Det gick väldigt bra på akupunkturen idag, hon var glad att komma dit och var inte alls så orolig som hon var sist. Visst märks det att det är några punkter i länden som är ömma, men det är ju inte heller konstigt när hon går annorlunda med baken ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards